Roger Federer og de "små" scenene


Federer tapte tidlig i enda en "liten" en. Jeg må innrømme at et lite smil lusket seg fram da jeg tok en titt på resultatene. Da Federer for alvor begynte å "bry seg" mindre om alle andre turneringer enn de fire store trodde mange av oss at det var et tegn på at slutten hadde kommet for mesteren (kan spekuleres videre pga. tap i finaler i Wimbledon, Australian Open, osv), men med tiden har det blitt klarere og klarere for mange av oss at disse mindre turneringene faktisk ikke har mye å si for suksessen han har blant Grand Slam-turneringene. Faktisk er dette grunnen til at smilet dukket opp da jeg så resultatene denne tirsdagen, for jeg visste at var dette i AO, USO, Wimby eller French hadde resultatet vært en helt annen historie.

Her kommer en liten tankevekker: Federers elegante, og avslappende spillestil er vi godt vant med og de fleste av oss kommer til å huske kampene som Roger spilte som en ren fryd for øyet, derfor er det mange som opp gjennom har spyttet ut en del småkommentarer hvor de uttrykker en viss misnøye med at Federer "hustler" for lite. Det virker rett og slett som han ikke bryr seg. Selv tror jeg Federer er godt klar over sitt eget vakker-spillestil-image og han vet å ta vare på det, men de små unntakene kommer aldri i de mindre turneringene, slik som her i Indian Wells, men heller på de store scenene, de beryktede Grand Slamene. Mesteren har alt, men for å vinne må han gi litt ekstra og da må det bety noe for han. Indian Wells betyr noe for han, men desverre ikke nok, derimot så er Grand Slamene hans heroin, imaget må pent bli nødt til å være andreprioritet.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, Jeg la igjen en beskjed på bloggen din for noen uker siden og lurte på om du ville være interessert i noen gratis artikler til din nettside?

dersom dette høres interessant ut, ta kontakt på janni.botten@omruk.co.uk

Legg inn en kommentar