Roland Garros i full sving

French Open er i gang og mange av førsterundekampene har allerede blitt fullført. I dag praktisk talt lekte Roger Federer seg til en 6-4 6-1 6-2 seier over Peter Luczak. Luczak holdt godt følge i første sett, men Federer ble sikrere utover i kampen og lekte seg med aussien i de to siste. Jeg tror egentlig jeg aldri har sett Federer bruke så mange drop-shots i løpet av et sett før noen gang, men jammen fungerte det og det var herlig å se på.
Jeg var spent på formen til Djokovic, grunnet at han i utgangspunktet ikke hadde spilt en ordentlig kamp på rundt to uker, i Rome, men serberen klarte seg fint. Han var en smule shaky, tapte andre sett, men kom seg gjennom første runde på en brukbar måte. Nå skal det sies at jeg ikke er noe spesielt glad i tennisen til Djokovic, den er en smule kjedelig, men innimellom glimter han til med noen vakre passeringsslag, spesielt da med backhanden.
Dagens publikumskamp var mellom Richard Gasquet og Andy Murray og som jeg hadde gledet meg. Jeg koste meg godt da Gasquet etter nesten to timer hadde briljert seg til de første settene. Uheldigvis for mini-fed så var han virkelig ikke klar for en fem-setter etter turneringsseier i Nice uken før og grinebiteren Murray tok de tre siste settene akkurat som han gjorde i Wimbledon i fjerde runde forrige gang de møttes.
Lurer på om jeg noen gang kommer til å like Murray.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar